CS:GO

 Turneringsinformation


* I och med skattelagarna i Sverige så kan de som vinner bli skatteskyldiga för den summan de vunnit. Se skatteverkets sida för mer info.
Prizepool 26 000kr
1:a = *20 000kr
2:a = *5000kr
3:e = *1000kr
Startar: Fredagen den 21 Juli 21:00 (Dag 2 på eventet) Anmäl Här

1: Format

1.1 Double elimination: Man måste förlora två matcher för att åka ut ur turneringen.
1.2 Alla matcher spelas Bo1 förutom:
    • Upper bracket Final (Bo3)
    • Lower bracket Final (Bo3)
    • Lower bracket Semi-Final (Bo3)
    • Lower bracket Kvartsfinal (Bo3)
(OBS: Vilka lower bracket matcher som spelas Bo3 kan förändras beroende på antalet anmälda lag)
1.3 Alla deltagare måste vara närvarande på LANet och varje lag ska utse en lagkapten som håller kommunikationen mellan lag och administratörer.

2: Server

2.1 Kartor:
  1. De_cache
  2. De_cbble
  3. De_inferno
  4. De_nuke
  5. De_mirage
  6. De_train
  7. De_overpass
2.2 Val av karta
(Vem som är Lag 1 avgörs av att singla slant)

Vid Bo1

  1. Lag 1 bannar en karta
  2. Lag 2 bannar en karta
  3. Lag 1 bannar en karta
  4. Lag 2 bannar en karta
  5. Lag 1 bannar en karta
  6. Lag 2 väljer karta av de 2 återstående
  7. Knivrunda om sida

 Vid Bo3

  1. Lag 1 bannar en karta.
  2. Lag 2 bannar en karta.
  3. Lag 1 väljer första kartan som spelas och Lag 2 väljer sida
  4. Lag 2 väljer andra kartan som spelas och Lag 1 väljer sida
  5. Lag 1 bannar en karta.
  6. Lag 2 bannar en karta.
  7. Den sista kartan som är kvar spelas som eventuell karta 3 (Kniv om sida)

Bo3 i Finalen

Finalen spelas Bo3 med samma format som beskrivs ovan med skillnaden att laget som kommer från upper bracket väljer karta 3 utav de tre återstående och vilken sida de vill börja på.

2.3 Serverinställningar

Inställningarna utöver standard för servrarna ska vara:
mp_freezetime 12
mp_buytime 15
mp_c4timer 40
sv_competitive_official_5v5 1
sv_damage_print_enable 0
mp_roundtime_defuse 1.75
mp_roundtime 1.55
(Dessa iställningar blir oftast aktiverade automatiskt vid ”rcon start” i console.)

3: Under matchen

3.1 Alla spelare ska alltid recorda demos (inspelningar från matchen) som de kan visa upp vid misstanke om fusk. Misslyckande att recorda en match eller en runda kan resultera i varning eller diskvalificering. Om utredning kan bevisa att man fuskat under turneringens gång kommer man bli utvisad från eventet.
    För att recorda ett demo:
  1. I början av varje match, skriv ”record demo_namn”, utan citattecken och valfritt filnamn i consolen i CS:GO.
  2. Efter matchen, skriv stop i consolen, disconnecta eller stäng av spelet för att stoppa demot.
  3. Demot får då namnet ”demo_namn” och hamnar i mappen Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo
Lag kan be att få ladda hem demos från 3 spelare vid misstanke om fusk.
3.2 Det är endast tillåtet att pausa en match under freezetime. Kommandot för detta är “rcon paus” eller ”rcon mp_pause_match” och ”rcon mp_unpause_match” för att återuppta matchen. Paus får endast ske pga tekniska problem. Under final tillåts tactical timeout i 60 sekunder, en gång per lag, en gång per karta.
3.3 Dator- eller serverkrasch
Vid enstaka spelares datorkrasch mitt under en match skall då spelet pausas i början av nästa runda. När spelaren är åter kommer matchen att fortsätta.
Om en match plötsligt avbryts, av exempelvis en serverkrasch, inom de första 4 rundorna så ska matchen startas om.  Om avbrotten sker efter det så ska matchen fortsätta med samma ställning som vid avbrottet, med mp_startmoney 5000 för resterande rundor av halvleken
3.4 Alla matcher, förutom final, spelas på egna servrar. Vi rekommenderar att hyra gratis från:
 3.5 Headset ska alltid vara på under matchens gång (med undantag för eventuella pauser).

4.0 Andra regler och info

4.1 Samma lineup/rooster från början till slut. Standin kan tas in om denna inte varit med i ett annat lag
4.2 Vid en regelöverträdelse gäller det generellt att en spelare eller ett lag får en varning. Vid två varningar diskvalificeras spelaren eller laget.
4.3 Admin reserverar sig rätten att bedöma situationer som inte täcks av regelverket på plats utefter bästa möjliga förmåga, och även att förtydliga, ändra eller ta bort regler när situationen kräver det.
4.4 Easy Anti Cheat (EAC) Kommer användas på alla turneringsmatcher!

Turneringsansvarig: Adam Björklund
Kontakt

 

Comments are closed